یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تعیین حق الامتیاز پروانه‌ها و جریمه اپراتورها به وزارت ارتباطات محول شد

رگولاتوري

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲:۰۰


بر اساس قانون برنامه پنجم، اختیار تعیین حق الامتیاز پروانه‌ها و جریمه اپراتورها از هیات دولت به کمیسیون تنظیم مقررات منتقل شد که پیش از این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تعیین میزان حق الامتیازهای پروانه ها باید تایید و تصویب هیات وزیران را اخذ می کرد.

وایمکس نیوز - بر اساس ماده 46 بند ط برنامه پنجم پیشرفت و عدالت، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مبالغی به عنوان حق امتیاز، خسارت و جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه‌های صادره اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
وجوه مورد نیاز جهت توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات مناطق کمتر توسعه یافته در قالب بودجه سنواتی تامین می‌شود.
جریمه موضوع این بند و میزان آن در صورتی قابل وصول است که در ضمن عقد شرط شده باشد.
بنابراین گزارش، پیش از این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تعیین میزان حق الامتیاز های پروانه ها باید تایید و تصویب هیات وزیران را اخذ می کرد. اما پس از ابلاغ این قانون دیگر کمسیون تنظیم مقررات برای تایید چنین مواردی نیاز به مصوبه هیات دولت ندارد.
به این طریق حوزه اختیارات کمیسیون تنظیم مقررات در صدور پروانه‌ها و جریمه‌ اپراتورها گسترده‌تر خواهد بود و بر این اساس در قانون برنامه پنجم اختیار عمل بیشتری به رگولاتوری داده شده است.
علاوه بر این به موجب این قانون به غیر از 3 درصد از درآمد سالانه اپراتورها که به (USO) توسعه خدمات عام مخابراتی اختصاص دارد، از این پس وزارت ارتباطات می‌تواند سهمی از درآمد سالانه اپراتورها را صرف توسعه و مهیا ساختن زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور کند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو